Via Saigon en Singapore naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Emile - WaarBenJij.nu Via Saigon en Singapore naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Emile - WaarBenJij.nu

Via Saigon en Singapore naar Phuket

Door: karlijn en emile

Blijf op de hoogte en volg Emile

19 April 2009 | Thailand, Phuket

Dag allemaal (ook Twan en Dries :-), leuk dat jullie ons zo missen!)

Nadat we jullie op gespannen voet achterlieten midden in ons avontuur op Phu Quoc in Vietnam zijn we de volgende dag verder gereisd naar Ho Chi Minh stad (ofwel Siagon). Onze vlucht vanaf Phu Quoc ging rond 12 uur 's middags, zodat we rustig met al onze backpacks op de scooter richting het airport konden. Ons scooterverhuurmannetje was blij ons te zien: hij had geen enkele informatie (kopie paspoort/rijbewijs o.i.d.) of getekend contract voordat we zijn scootertje meenamen en was een nog niet erg ervaren verhuurder. Hij wist alleen waar we wilden gaan slapen en dat we vrijdagochtend om 10 uur op het vliegveld moesten zijn voor onze vlucht. Alles op goed vertrouwen, zeg maar. Hij was dus ook blij dat er niets gebeurd was, en dolgelukkig met de 200.000 dong (9 a 10 euro) die hij van ons kreeg voor 2 dagen huur. Engels ging ook erg moeilijk, dus na hem vriendelijk toegelachen te hebben en een hand te hebben gegeven konden we onze vlucht naar Ho Chi Minh City (HCMC) pakken.

Eenmaal in HCMC werden we overvallen door het aantal scootertjes wat hier rijdt: ongelovelijk! Je ziet ze af en toe met 200 man tegelijk voor een stoplicht staan wachten en 2 minuten later staat er weer een nieuwe horde. Oversteken is makkelijk: gewoon gaan en ze rijden toeterend om je heen :-) Verder een wandeltochtje door de stad gemaakt met 36-38 graden Celsius en 's avonds ons vietnamavontuur afgesloten met een heerlijke Pho (vietnamese Noodlesoep).

De volgende ochtend al weer erg vroeg uit de veren :-S om op tijd in te kunnen checken voor onze vlucht naar Singapore. We waren echter nog niet zo vroeg als de gemiddelde HCMC-er. Er stonden al hele hordes te sporten in het park, een soort work out waarbij ze allemaal tegelijk dezelfde beweging maken (leuk om te zien!)....

Met Tiger airways (budget airliner van Singapore Airlines) naar Singapore gevlogen met de minste beenruimte die we ooit gehad hebben. Ik was blij dat de vlucht maar anderhalf uur duurde (wat we niet hadden verwacht doordat we geen rekening hadden gehouden met het tijdverschil).
In Singapore heb je een speciale " budget terminal" waar alle budget airliners aankomen en vertrekken. We zijn vervolgens met de metro de stad in gegaan en hebben in een paar uurtjes nog best veel kunnen zien:-) Heel fijn dat na al die dagen in Cambodja en Vietnam er eindelijk weer eens mensen zijn die ook echt goed Engels kunnen praten! Singapore is denk ik veruit de meest westerse stad van Azie. Veel Shopping malls en wolkenkrabbers. Karlijn kon zich ook niet echt inhouden toen ze haar favoriete shoe store zag "Charles en Keith" en de schoentjes zag die ze in februari niet meer in haar maat hadden in Dubai! Hopelijk passen ze nog in de backpacks erbij...
Om 19 uur zijn we naar Phuket gevlogen en zitten nu in een guesthouse in Kata. Nu even gaan kijken hoe we op het eilandje Ko Lanta gaan komen, want daar gaan we even echt lekker relaxen!

Greetz,

Emile&Karlijn

• 19 April 2009 - 08:03

Michèle:

Een budget terminal, echt iets voor het zo efficiënte Singapore!
    Dus nu eindelijk even rust heerlijk zo je 'snik, snik' laatste weekje uitblazen.
    Hier in NL alsmaar zon en windstil, P & N komen straks duin wandeling maken.

• 19 April 2009 - 08:41

Marry:

Oh, wat een trip zeg, ik heb net even zitten kijken in de Planet, het is echt een bounty eiland !!
    Je kunt er heel leuk snorkelen en duiken zag ik...
    Heel veel plezier!
    Gaan jullie nog naar Hua Hin?
    Misschien kunnen we nog wat tips geven.
    Hier is het heel mooi weer, veel zon en zo'n 20 graden....Wij genieten ook!
    Dikke kus

• 20 April 2009 - 08:57

Leomiek:

Wat een avontuur en nu ook nog even echt relaxen? Ik dacht dat jullie niet anders deden! Geniet er van hier gaat het goed eten al veel verse groenten uit de kas. Heerlijk!
    dikke kus Leomiek

• 20 April 2009 - 20:17

Selma:

Klinkt allemaal heerlijk hoor en ben erg benieuwd naar je nieuwe schoenen Karlijn, zet ze even op de foto haha! Dikke kus uit het zonnige A'dam X

• 23 April 2009 - 21:34

Shir:

Wow mooie foto zeg van jullie op het strand! Leuk jullie stories te lezen, geniet nog lekker van de laatste dagen!
    Liefs