Tsjechie - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Emile - WaarBenJij.nu Tsjechie - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Emile - WaarBenJij.nu

Tsjechie

Door: Emile en Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Emile

10 Augustus 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Na onze avonturen op de bergen in Slowakije zetten we de reis voort naar Tsjechie. De lonely planet vertelt ons dat Olomouc (spreek je uit als oeloemoetsch) een ondergewaardeerd plaatsje is, wat nog vrijwel onbedorven is door toeristen dus dat wordt onze eerste stop. Prachtig plaatsje, niemand spreekt Engels en Karlijn durfde haar auto niet te parkeren op het pleintje omdat ze dacht dat er alleen maar zwervers rondliepen. Volgens mij waren het allemaal gewone tsjechen, die (net als in de rest van de steden die we bezocht hebben) op straat mogen drinken.... :-)

De volgende dag willen we het paleis bezoeken, maar helaas zijn (bijna) alle bezienswaardigheden gesloten op maandag. Dus rijden we maar meteen door naar Praag. Een heerlijke snelweg wordt afgesloten met een gigantische file de stad in. Gelukkig zitten we niet erg ver van de afslag. Ons hotel blijkt een erg goede keuze: we hebben een erg moderne designer-kamer met eindelijk een wat beter bed dan de laatste twee dagen. Praag is verschrikkelijk mooi! De ene cathedraal na de andere basiliek en iedere gevel lijkt weer een middeleeuws kunstwerk. Wederom een must-see in onze reis! Helaas zijn wij niet de enige die zo denken: de stad -en vooral de toeristische plekken- lopen bomvol met mensen. Dit zal een van europa's mooiste steden zijn, maar door de mensenmassa is de jeu er wel een beetje af. Desalniettemin maakte het grootste kasteelcomplex van de wereld enorme indruk. We sluiten de middag af met een bezoek aan een van de vele micro-bierbrouwerijen waar we 8 verschillende biertjes proeven.

Morgen weer terug naar Aalsmeer. Hebben jullie nog een beetje zon voor ons bewaard? :-D

Groetjes van Karlijn en Emile!

• 10 Augustus 2010 - 20:13

Michelle:

We zullen ons best doen met de zon, maar neem voor de zekerheid maar wat in een zakje mee.... vanmiddag regende het, goeie reis terug naar ons kikkerlandje.

• 10 Augustus 2010 - 20:13

Cees:

Geloof het of niet: ik was ooit in Olomouc, zo'n 45 jaar terug. Had destijds een penpal in Praha.
    Ben toen ook in Karlovi Vary geweest. De moeite waard!