Londen en Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Emile - WaarBenJij.nu Londen en Manila - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Emile - WaarBenJij.nu

Londen en Manila

Door: KE

Blijf op de hoogte en volg Emile

06 December 2017 | Filipijnen, Manilla

Reis naar Manila.
Maandag, 4 dec, 2017

Vanochtend ging de wekker vroeg, erg vroeg. Gisteren onze backpack weer gevuld met alleen de hoognodige spullen voor 2 maanden. De föhn van Karlijn heeft de streep niet gered, wel voldoende vloeistof voor de esigaretten van Emile..:-) Het huis weer aan kant voor Miranda, die de komende twee maanden op ons huis en de poesjes past.

Onze eerste stop is Londen, waar we beiden al 20 jaar niet geweest zijn. We landen om een uurtje of 8 in de ochtend op Luton AirPort en moeten om 17:25 van Heathrow vliegen. Genoeg tijd om even rond te lopen dus! Onze tassen dumpen we op de left luggage van Victoria train station (samen als 1 stuk bagage in Emile’s oversized overbag..:-).. ) Even een mislukte selfie bij Buckingham palace en controleren of de Big Ben nog in de steigers staat. Wat een mooie stad is dit toch! We lunchen met een Pad Thai bij Wagamama’s, om alvast wat in oosterse sferen te komen. Het blijkt dat al het briefgeld dat we mee hebben niet meer geldig is. Gelukkig kunnen we onze oude briefjes van 5, 10 en 20 pond nog wisselen bij de HSBC. Toch weer 90 pond wat we anders moesten weggooien!

Op Heathrow staat de voorgekoelde kist van Air China al op ons te wachten. Gelukkig hebben we ieder twee truien en een jas mee, die chinezen zijn wat meer kou gewend dat wij (zie al onze klachten over kou in China in eerdere reisverhalen)! Onderweg vragen we nog wat extra dekens en zit de helft van het vliegtuig met een winterjas aan. Onze tussenstop in Beijing geeft nog niet een veel hogere temperatuur, alleen een warme pizza bij de Pizzahut. Op naar Manila (en warmte) met op een opvallend hoog percentage LAH-mannen (Loser At Home, looking for a much younger Philipine girl/ladyboy) aan boord. Nog vijf uurtjes vliegen...

Manila
Ja, ja, ja!! 28 graden! Heeerluk! Veilig geland, ook al leek het alsof we dwars op de landingsbaan stonden toen de piloot linksaf wilde richting de terminal. Mensen klapten, all was fine. De eerder vermelde oversized overtas van Emile’s backpack was onderweg opengemaakt door Air China (Tiewrap was doorgeknipt). Security erbij, blijkbaar mag je geen Powerbanks meenemen in je bagage.

We slapen in Makati city (een van de 16 wijken van Metro Manila) en checken in bij onze Queen bedroom in www.zhostel.com. We drinken om 1:30 ons eerste biertje op een overvol rooftop terrace uitkijkend over Manila. Om 3:00u houdt de barman het voor gezien. Wat zullen we lekker slapen!

Manila dag 1 (of 2):
We starten om 9:30 met het ontbijt maar het blijkt dat we nog niet helemaal bijgeslapen zijn. Om 14u worden we uit onze REMslaap verlost door de wekker en lopen we een rondje in de wijk hier. Makati is het zakelijke centrum van de stad en heeft een aparte verhouding van oude, vergane panden en wolkenkrabbers incl. zwembaden met een glazen bodem die over de straat hangen.
We blijken vlakbij de Ladyboys en Midget-boxing te zitten, hebben wij even geluk (met ons gezellige dakterras). Happy hour met DJ!

Een paar foto’s:

• 06 December 2017 - 16:30

Michelle:

De Filipinos hadden zomaar de kerstboom in dezelfde kleur als Emile's T-shirt neergezet.
    Friends for life! Het zal jullie een adobo (al gegeten?) wezen, maar er wordt komend weekend sneeuw verwacht in O, dus boerenkool met worst! Jullie glijden straks 7 uur eerder 2018 in, toch?

• 06 December 2017 - 19:22

Marry:

Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen, geniet van die mooie stad! Liefs

• 07 December 2017 - 21:57

Chris:

Hahahaaaaa!! Wat een heerlijk verhaaal. Geniet daar lekee en ga door met schrijven! Kussen!!