Boracay - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Emile - WaarBenJij.nu Boracay - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Emile - WaarBenJij.nu

Boracay

Door: KE

Blijf op de hoogte en volg Emile

04 Januari 2018 | Filipijnen, Boracay Island

Happy new year allemaal! We hopen dat jullie allemaal een voorspoedig en gezond 2018 tegemoet gaan!

30 dec Boracay
Het witte fijne zand hier is super op White Beach Boracay! Honderden restaurants en barretjes zitten recht aan het strand en overal is entertainment met live muziek, DJ’s of dansers met vuur. Even wat anders dan de kantine op Guimaras en we hebben onszelf dan ook gisteren maar even verwend met een heerlijk hapje bij een indiaas restaurant.
Ons hotel ligt gelukkig achter het drukke strand en niet op de main road, want muziek en het drukke verkeer op de main road gaat de hele nacht door. Ondanks de honderden hotels hier, was het onmogelijk om een hotel te vinden voor meer dan twee nachten. Het schijnt dat veel Koreanen die hier komen de reis al bijna een jaar van tevoren boeken, dus het is echt piekseizoen hier. We vinden een ander hotelletje waar we nog twee dagen kunnen blijven vanaf morgen. Ook nemen we een kijkje bij het oostelijke strand (Bulabog beach), waar honderden kiters aan het springen zijn op de stevige wind aan deze kant van het eiland. Vervolgens lopen we naar een noordelijker stand (Diniwid beach) en lunchen daar. Overal zien we aankondigingen van feestjes voor O&N en zijn ze al tenten aan het opbouwen op het strand. Morgen feest!

31 dec
We hebben contact met Harry (uit Siquijor) en spreken rond een uurtje of drie ‘s middags af op het strand op White beach, het grote strand waar hier alles gebeurd. We hebben nog geen kaartjes voor vanavond maar vinden het eigenlijk wel leuk om met een clubje mensen een feestje te bouwen. Harry heeft vrienden mee die hij heeft leren kennen in El Nido. Bij elkaar zijn we met een groepje van acht: twee meisjes uit NL (even schrikken, want veel Nederlanders kom je hier niet tegen) en vier mensen uit de UK. Het regent keihard en gelukkig hebben we een overdekte tafel op de beach. Een topplek, want we zitten daar zo’n 10 uur en vieren uiteindelijk O&N rond hetzelfde tafeltje en om ons heen zitten/staan mensen in de regen. De band maakt er een groot feest van en met de San Miguel light gaat het hard.
We zitten vijf meter van het poduim en de Live muziek is erg goed. Hoe rustig het ‘s middags in ons tentje aan het strand was, hoe druk het nu is en vele mensen staan te dansen voor het kleine podium van ons bandje. En wij staan te dansen op de banken! Het vuurwerk barst al om 23:45 los vanaf een stuk of 6-8 plateau’s in de zee. Om de paar honderd meter hebben ze een gigantisch vuurwerk wat doorgaat tot een uur of 0:30. Super jammer van het weer, er staan een een hoop mensen in poncho’s op het strand. Hierdoor waarderen we ons overdekte toptafeltje wel weer wat meer. Uiteindelijk besluiten we om een uurtje of 1 een rondje langs het strand en de vele strandtentjes te maken. Iedereen is aan het feesten, en veel mensen zijn kletsnat van de regen en zweet. De alcohol zit er goed in, en duizenden mensen uit alle windstreken wensen elkaar gebroederlijk een HAPPY NEW YEAR! Rond een uurtje of 3 gaan we naar naar het hotel. Wat was het een feest!

1 Jan
Vandaag is het bijkomen van O&N. Het regent helaas nog steeds maar dat weerhoudt de Koreanen hier er niet van om gewoon op een strandbedje te zitten en lekker met hun kleren aan te gaan zwemmen, wat ze allemaal doen als ze geen selfies van hun duckface aan het maken zijn…:-)

We eten met de groep van gisteren; iedereen is brak. ‘s Avonds halen we nog een wasje op en bij de laundry staat een ladyboy in een witte jurk en borsthaar tegen een draaiende wasmachine karaoke te zingen terwijl de rest van de familie zit te dineren tussen de stapels wasgoed. Ze weten hier wel wat feesten is. Wij slaan even over. Vroeg ons mandje in vandaag.

2 Jan
De derde tropische storm (Agaton) die we hier in de filipijnen meemaken passeert ons zuidelijk vandaag. Het waait enorm, met af en toe heftige regenbuien. Wanneer het een paar uur droog is, gaan we naar het meest noordelijke strand hier, Puka Shell Beach. Een wat rustiger strand, zonder bebouwing en erg mooi. Door de harde wind is er vrijwel niemand, en waaien we lekker uit. Helaas worden we vrijwel gezandstraald op de terugweg, maar zijn we op tijd weg voordat de regen weer losbarst. We bezoeken de City Mall en eten heerlijk Japans. ‘s Avonds drinken we wat in de hobbit bar met Harry, Lina en Sandeep (allemaal van O&N en UK), waar alleen maar midgets rondlopen om je te serveren. De midgets hebben zelf een klein tafeltje om aan te zitten als ze zelf moeten eten. Omdat Harry morgen naar Auckland vertrekt, besluiten we nog een paar drankjes op het strand te drinken en komen we langs een spontaan dansfeestje bij Aplaya, waar we bier halen bij de 7-eleven, die ernaast zit en ze ook voor ons openmaakte. Harry is immers nog op een beperkt budget ;-) Bij de strandtent Epic komen we nog drie zeldzame Nederlanders tegen. Het wordt weer drie uur…

3 + 4 jan
Rust, heerlijk strandweer (!), een nieuw hotel (de derde hier op Boracay want weer vol), eten met Lina en Sandeep bij ChaCha’s, en tickets boeken op de verschrikkelijke website van AirAsia. Morgen 5 jan vliegen we naar Puerto Princesca, Palawan.

Boracay, met je vele verkopertjes, schitterende witte stranden, drukke verkeer op de main road, blubberige trottoirs, honderden leuke barretjes en restaurants en de beste feesten in de wereld: je was geweldig! Maar het avontuur lonkt weer..

• 04 Januari 2018 - 13:40

Twan:

Mooie berichten, jullie ook gelukkig nieuwjaar!
    Even een kleine update over onze bescheiden vakantieplannen. Zaterdag vliegen we naar Dubai voor 2 dagen aldaar, met een meet and greet met de andere Emiel & family. Dinsdag vroeg, vliegen we door naar Sri Lanka voor een rondreisje om het af te sluiten met een paar daagjes Malediven. Een bezoekje op Palawan zit er dus niet in helaas. Enjoy en tot later.
    Twan en Eefke

• 04 Januari 2018 - 20:40

Carry:

Voor jullie ook een mooi en gezellig 2018 en geniet van jullie mooie reis
    Xx

• 04 Januari 2018 - 21:43

Cees:

Hoi hoi lieve twee. Iedereen die jullie volgen durven haast niet meer met vakantie te gaan zo mooi klinkt jullie reis. En dat terwijl jullie pas op de helft zijn......Oei, al op de helft. Ja het gaat hard. Nog even volhouden dus