Safari en Nairobi - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Emile - WaarBenJij.nu Safari en Nairobi - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Emile - WaarBenJij.nu

Safari en Nairobi

Blijf op de hoogte en volg Emile

13 Januari 2013 | Nederland, Aalsmeer

Ons laatste verslag alweer. Inmiddels zijn we weer veilig thuisgekomen.

Vervolg 9 jan

's Avonds zitten we weer in een schitterend tentenkamp rond een open tuin van hoge bomen met aapjes en mongoose. Tijdens het diner komen we in gesprek met een amerikaans stel die via dezelfde touroperator hebben geboekt. Ze vertellen ze dat ze niet in het tentenkamp met de meneer met de pijl en boog hebben geslapen omdat dit onveilig zou zijn. Er is namelijk een half jaar geleden een overval geweest waarbij alle toeristen zijn beroofd en een Nederlander is vermoord. Geen leuk verhaal om te horen natuurlijk, helemaal niet omdat we er net vandaan kwamen. Onze Kenny bevestigd het verhaal en zegt ons dat er inmiddels genoeg bewaking is. Anyway het Amerikaanse stel gaat hier nog achteraan. Het blijft opmerkelijk dat wij er wel hebben gelogeerd en zij niet terwijl er voldoende plaats was.

10 jan
Het ontbijt begint goed; Emile staat even te praten en er komt een brutale aap zijn fruit stelen! Ze lijken zo schattig ;-)
Vandaag laatste dagje safari en we gaan naar Lake manyara. Highlight is dat er zo'n 30 olifanten gaan badderen in een modderpoel! We kijken onze ogen uit en hebben een goed zicht want de olifanten lopen op een paar centimeter van onze auto. Kenny brengt ons aan het einde van de middag weer terug naar Arusha waar we in hetzelfde hotel verblijven. De safari was top! We boeken gelijk een shuttle die ons de volgende ochtend naar Nairobi gaat brengen; tochtje van 5 uur (incl grensovergang). We lopen nog door Arusha en eten in een leuk pizzatentje maar concluderen dat Arusha ons verder niet heel veel te bieden heeft.

11 jan
Al vroeg uit de veren en op weg naar Nairobi. Overduidelijk dat Kenia een stuk meer ontwikkeld is dan Tanzania! Grensovergang gaat erg soepeltjes en we vragen om een transfer visum. Droppen de backpacks op het airport en nemen een taxi de stad in. Vanaf het Kenyatta convention centre kunnen we vanaf een helicopterplatform de hele stad overkijken! s' Avonds hebben we met Maggie en Joris afgesproken. We hebben ze ontmoet bij Bellevue. Maggie is Keniaanse en we gaan bij Carnivore eten; heel leuke tent waar continue allemaal personeel langs komt lopen met vlees aan een groot zwaard waar ze een stukje voor je afsnijden. Daarna bezoeken we een van de clubs die Nairobi rijk is. We staan netjes om 3.00u 's nachts op het airport van Nairobi. Een erg gezellige afsluiter van een mooie reis!

Allemaal bedankt voor alle reacties en leuk dat jullie onze reisverslagen hebben gevolgd! Tot het volgende avontuur, suggesties voor de volgende bestemming mogen in de comments...:-)

• 13 Januari 2013 - 22:26

Cees:

Voor de overige lezers: Die vermoorde man was Eric Brekelmans, de werknemer van mij van vroeger. Zijn foto stond levensgroot in de Telegraaf na het gebeurde. In de rug geschoten uit nijd omdat hij helemaal geen geld bij zich had. Onder de ogen van zijn vrouw. En zijn ouders lagen in de hut ernaast....Gelukkig wisten we dat allemaal niet voordat jullie terug waren.....