Graaff-reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Emile - WaarBenJij.nu Graaff-reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Emile - WaarBenJij.nu

Graaff-reinet

Door: emile vanaf iphone

Blijf op de hoogte en volg Emile

20 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Graaff-Reinet

De volgende ochtend eten we pannekoeken en krijgen weer eens veel te veel. Gelukkig kun je hier ieder restaurant zonder blozen een doggybag vragen, dus hebben we nog een lekker tussendoortje voor onderweg vandaag. Eerst nog even langs de garage om onze velg te laten richten, want iedere keer bijpompen is ook niet top. Een kopje koffie, 10 minuten en 20 rand (2 euro) verder komen we tot de conclusie dat de profile tyrecenter hier nog een puntje aan kan zuigen :-). And off we go! Door ons herboren vertrouwen met de fiesta (na het garagebezoek) halen we vandaag een heel uur van onze ETA (estimated time of arrival) op de tomtom, zonder meer dan 10 km/u te hard te rijden. Wederom een schitterende tocht door een overweldigend landschap, de ene na de andere vallei is weer oogverblindend (helaas gaat het uploaden van foto's niet zo makkelijk via GPRS op mn gsm). De aankomst in graaff-reinet is echter minder: een grote township geeft het stadje waar vroeger veel nederlandse emigraten woonden een onveilige indruk. Een township is een soort van nieuwerwetse sloppenwijk die gebouwd is door de overheid, die (uiteraard) compleet bewoond wordt door zwarten. Veel steden en ook grote dorpen hebben een zo'n wijk, daarbij meteen ook een hogere onveiligheid. Graaff-reinet is verder en erg mooi plaatsje. We ontmoeten een NL/UK stel uit birmingham bij het zwembad waarmee we ook een hapje gaan eten in een heeel leuk restaurantje. Helaas is het die nacht erg onrustig op straat (geschreeuw, muziek uit auto's etc) waardoor we niet lekker slapen. De volgende ochtend bezoeken we het Reinet-huis, waarin we zien hoe immigranten hier vroeger leefden. Veel nederlandse historie en antieken.

• 20 Januari 2010 - 09:12

Shir:

Klinkt goed al jullie verhalen, krijg er ook de reiskriebels van! Heel veel plezier nog! Liefs

• 20 Januari 2010 - 09:34

Michelle:

Nog de gereformeerde kerk met keuken en schoorsteen ( enige in de wereld ) bezichtigd in Graaff? Achtergrond wikipediaaien krijgt nu een extra dimensie. Middelburg ligt vlakbij Aberdeen...
    Jullie houden de vaart er wel in, dit is toch een vakantie? nou ja, je bent jong en ..
    kopje van Chick.

• 20 Januari 2010 - 12:38

Cees:

We hebben jullie rit ook op google maps gevolgd en worden met de dag meer jaloers op jullie. Het stel uit Birmingham hebben jullie natuuurlijk verteld hoe mooi Manchester was...
    Viel Spass !

• 20 Januari 2010 - 13:16

Pascal:

Prettig om te horen dat de band weer meewerkt voordat jullie een keer in Alive komen op discovery channel...Pas een beetje op in die township met dragen van sieraden e.d. maar dat hoef ik jullie ervaren reizigers natuurlijk niet te vertellen. P.S. je PS3 doet het goed maar jammer van het korte werkgeheugen. Veel groeten van NASPAS

• 20 Januari 2010 - 18:07

Leomiek:

Fijn dat de auto weer in orde is. Moet van Tino doorgeven dat de schroefas die gemaakt is volgens Dick helemaal perfect is!!!
    Dus geniet er nog maar even van want hier ligt werk te wachten. Liefs Leomiek

• 20 Januari 2010 - 23:03

Marry:

Een verhaal om jaloers op te worden en heel snel een reis die kant op te gaan plannen. De afvoer in de keuken is verstopt, wat een gedoe......mogen komt Sjaak, hopelijk kan hij het verhelpen.
    Kusjes