Lima en Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Emile - WaarBenJij.nu Lima en Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Emile - WaarBenJij.nu

Lima en Huacachina

Door: Emile en Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Emile

13 Februari 2012 | Peru, Huacachina

11 feb 2012 Lima

Wat heerlijk die warmte! We rijden door Lima in een taxi: erg fijn dat we uiteindelijk een bordje met Emle de la Haya tegenkwamen op het airport.

We zitten zoals gebruikelijk in de beste kamer. Ditmaal van hostel de "The Hitchhikers" in de wijk Miraflores. meteen tukken, want voor ons is het zes uur later.

De volgende dag uiteraard weer vroeg wakker, maar wel proberen uit te slapen natuurlijk. Dit is de enige manier om van die jetlag af te komen...:-)

De dag verkennen we Lima, met een paar prachtige pleinen en heerlijke eettentjes. 's Avonds liggen we er weer snel in, helaas halen we het diner niet eens. Ook weten we nog niet wat we morgen gaan doen. Wordt het Cuzco (Machu Picchu) of de kust af?

13 feb

De volgende dag ontbijten we in het hostel en spreken we met twee vrouwen uit australie die dezelfde dag nog in de bus stappen naar Santiago, een directe verbinding van 54 uur. Dachten wij dat we met 30 uur bikkels waren op ons vorige tripje in china! Daarna stappen we in de bus (met stewardessen!) naar Huacachina, een oase (http://nl.wikipedia.org/wiki/Oase , tweede foto) met een dorp eromheen en midden tussen de woestijnduinen. Schitterend en letterlijk een oase van rust. Er wonen maar 200 mensen, maar (zoals wel vaker gebeurt bij dit soort mooie plaatsjes) waarschijnlijk tien keer zoveel toeristen. Lekker gezwommen in het zwembad bij ons hotelletje en zelfs nog even trachten te sandboarden. ' s Avonds dineren we op een terrasje aan de boulevard rond het meer. Wat een mooie plek!

Chau!

K&E

• 14 Februari 2012 - 08:19

Manon:

Heel veel plezier en geniet vna jullie trip!

• 14 Februari 2012 - 09:07

Michelle:

Mag er in het meer gezwommen worden?, bijzondere plek ! Hier is de dooi ingetreden, zondag wel uren op de Poel vertoefd, het was ondanks de slechte kwaliteit van het ijs een ware happening! Ben benieuwd, wordt het Cuzco? Leef met jullie mee.

• 14 Februari 2012 - 10:52

Cees:

Fijn te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. Nadat we jullie hadden weggebracht heb ik de Molentocht (25km) geschaatst. Het dooit nu weer volop hier en het ijs smelt weg. Helaas geen 11stedentocht. We zijn jaloers op jullie ! Lijkt me leuk om ook eens te doen.
    Liefs

• 14 Februari 2012 - 18:00

Leomiek:

Nou Cees is niet de enige die jaloers is op jullie!! Ik zou het ook een groot avontuur vinden.
    Leuk weer om van jullie een reisverslag te krijgen.
    Kijk nu al uit naar de volgende!!

Liefs allebei Leomiek

• 17 Februari 2012 - 08:15

Daphne:

Niet verkeerd zo'n Oase! Geniet en kom lekker bij!

Groetjes Daphne