Cordoba en Colonia - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Emile - WaarBenJij.nu Cordoba en Colonia - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Emile - WaarBenJij.nu

Cordoba en Colonia

Door: Emile en Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Emile

29 Februari 2012 | Uruguay, Montevideo

26 feb
Lichtjes brakjes staan we op na onze wijnproeverij van gisteren. Alicia (moeders) heeft een heerlijk ontbijtje klaargemaakt en blijft maar in het Spaans doorratelen. Het is zondag en dan begeeft heel Mendoza zich in het grote park. We gaan uitgebreid lunchen met een flesje Chardonnay van het wijnhuis Bodega Salentein erbij. Dit is van Nederlandse eigenaren en in de buurt van Mendoza gevestigd. Rustig lopen we door het stadje en het park; erg relaxed.
Rond 23 uur stappen we een ultra luxe nachtbus in om naar Cordoba te gaan. Dit houdt in dat we een eigen tv hebben, een stoel die compleet tot bed is om te vormen en zelfs champagne krijgen. O ja, en wiefie!

27 feb
Als we om 7.30 in Cordoba aankomen, hadden we nog wel een paar uur in ons lekkere bedje in de bus willen blijven liggen. De Lonely planet tipt ons met een deluxe room midden in de stad als een "Our pick", welke inderdaad een goede keuze blijkt te zijn. Zoals alles is het alleen een stukje duurder dan vantevoren wordt aangegeven (250 pesos ipv 160 pesos), maar zeker weer de moeite waard. Vandaag verkennen we het bloedhete cordoba, het is zeker 35 graden.  Cordoba is een mooie koloniale stad met strakke accenten. Na een paar uurtjes lopen belanden we op het terras en spreken we een duits stel van rond de zeventig die ieder jaar nog een maand of drie aan het reizen zijn. Dit keer vanaf Antartica via Zuid Amerika en Midden Amerika naar San Francisco. Ze hebben het goed bekeken, maar hun kinderen verklaren ze voor gek.
We worden uitgenodigd voor het jaarlijkse bierfestival 'Oktoberfest' in Munchen. Ze geeft ons haar kaartje met e-mail adres, alleen komt de naam van de man op het kaartje (Prof.Dr.Dr.Dr.hc Wolfgang) niet overeen met de man aan wie we net zijn voorgesteld (Albert). Wolfgang blijkt al een paar jaar geleden overleden te zijn, dus ze deelt de visitekaartjes maar snel aan iedereen uit, zodat ze weer nieuwe kan laten maken :-D

28 feb
Vandaag lopen we door Cordoba en zijn we van plan een zwembad te vinden. Helaas is het wat minder warm dan gisteren en is er weinig te vinden. Uieindelijk komen we terecht op het dakterras van een luxe hotel met een zwembad. Het zonnetje is een beetje weg en staat er maar 1 ligbedje dus we blijven niet lang. We willen toch nog een keer Tangoles nemen nu we hier toch zijn, alleen is de school pas vanavond laat weer geopend. Toch nog maar een rondje door de stad. Op een strak terras schrijven we dit stukje..

We nemen deze nacht weer een ultra deluxe busje naar Buenos Aires (onze laatste van de vakantie). We gaan Conexxion toch eens een brief schrijven hoe ze meer mensen in de bus kunnen krijgen ;-)

29 feb
Precies op tijd arriveren we in de ochtend bij de busterminal. We hebben een uur om naar de ferry te komen, om verder naar Uruguay te reizen. De douane gaat dit keer supersnel; binnen 2 min zijn we Argentinie uit en Uruguay in.  De ferry doet er 1,5 uur over naar Colonia del Sacremento. We spenderen de dag heerlijk op het strand met wat zwerfhondjes. Het enige waar ze om bedelen is aandacht, ze zien er zoals gewoonlijk goed gevoed uit. Het dorpje is schattig en 's avonds eten we op een van de vele terrasjes. Blijkbaar vieren ze hier een maand lang carnaval, want de carnavalsstoet met drumband komt nog even langs... Morgen ons laatste dagje op het strand.

Bedankt voor alle reacties iedereen!

liefs,

K en E

• 01 Maart 2012 - 14:39

Cees:

O die herinnering aan Mendoza. Dat heerlijk vlees en rode wijn. Super verhaal!