Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Emile - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Emile - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Emile

Blijf op de hoogte en volg Emile

29 December 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is weer zover! Een nieuw avontuur is begonnen!

Zaterdag 28 dec vlogen we met de nieuwe A380 van Emirates naar dubai. Karlijn was als vliegtuigfan helemaal in de wolken..:-) Ik moet zeggen dat het inderdaad een vrij rustige en stille vlucht was. Ook de 10 inch schermpjes met live video-feeds van camera's op verschillende vleugels zijn leuk gevonden, omdat je alles kunt volgen buiten. Eten was top!  We kwamen helaas wat laat aan in Dubai om nog iets te ondernemen maar wat een schitterend airport hier! Meteen naar ons ibis hotel, morgen Dubai in 1 dag!

29 dec hadden we helaas geen wekker gezet (duh) maar daardoor wel lekker uitgerust om een vole dag de stad te verkennen. Eerst naar de grootste mall ter wereld, met daarnaast de Burj Khalifa (het grootste gebouw ter wereld met 828m). Wat een gigantische gebouwen hier.  Het valt ook op dat er zeer veel hoogbouw is voor een stad met 'maar' 2 mln inwoners. Het ene architectonische hoogstandje na het andere. daarna naar het oude centrum. We transporteren onszelf in de nieuw aangelegde Metro wat taxi's en een bus. Op de wegen kom je hier veel gloednieuwe Ferrari's, Rollsen, Porsches en Lambourgini's tegen, die het liefst vol het gas intrappen bIj het stoplicht. Geweldig! Op dit soort momenten vind ik het jammer dat we in zo'n doorgenivelleerd land leven. Hier genieten mensen tenminste van mooie auto's, in NL gunt niemand het je als je je Porsche Turbo een klaverblad rondbeukt...:-) De wegen zijn schitterend aangelegd met op iedere afrit fly-overs. Dat kunnen ze hier wel! In het oude centrum lopen we door de souks en nemen we een ouderwetse boot naar de overkant van de rivier voor omgerekend 20ct pp. het verschil tussen arm en rijk is hier waarschijnlijk het grootst van de hele wereld.

's Avonds hebben we afgesproken met Alexander en Charlotte (dispuutsgenoot van Emile) die hier sinds februari wonen en werken. We zijn deze middag nog even bij ze lang geweest in hun luxe meubelzaak, die ze gepland hebben over te nemen. We eten in het appartement van Steven en Frederique (zie reisverslag 2009, Bangkok..:-)..) die hier toevallig ook 6 dagen op vakantie zijn. We eten afhaal-libanees. Wat we tot nu toe vandaag hebben gegeten is zonder meer perfect te noemen. Daarna drinken we nog een borrel in het Dubai Marina-district, een aantal km van de (opgespoten) Jameirah Palm en het zevensterren hotel. In dit luxe gebied wonen veel expats en ook A&C. Voldaan en met veel indrukken stappen we veel te laat het bedje in. Dubai smaakt gewoon naar meer!

• 31 December 2013 - 13:58

Karlijn En Emile:

Iedereen een goed uiteinde gewenst vanuit een zonnig Negombo!

• 31 December 2013 - 14:06

Cees&Marry:

Zo wereldreizigers, wat een ervaring. We zijn wel jaloers hoor. Airbus 380 lijkt ons ook ee geweldige ervaring. Konden jullie nog een douche nemen onderweg of is dat alleen voor full fare passagiers?
    Alvast een geweldige jaarwisseling gewenst. Jullie gaan natuurlijk een paar uur eerder over de drempel dus jullie kunnen waarschijnlijk nog makkelijk even bellen. Kus vanuit Estepona

• 31 December 2013 - 14:50

Michelle:

Hoog hoger hoogst op een plek die geleidelijk aan een mini staat in die overtreffende trap werd. Mijn ervaring in 1976 komt op een bepaalde manier overeen. In de disco dansten wij, klmers, met mannen in The Kandura- 'dishdash' genaamd. Utopia (?) toen en nu. Karlijn was al verkocht, Emile nu ook?

• 01 Januari 2014 - 14:18

Mark:

Gaaf hoor! Ik wil ook wel een rondje met die A380...
    Voorlopig nog even doorwerken en beuken op het klaverblad bij Badhoevedorp met mijn Peugeot Partner.Nivelleren op het laagste niveau.....

• 02 Januari 2014 - 08:42

Marloes:

Klinkt super!
    Gelukkig nieuwjaar!
    Gr Marloes

• 02 Januari 2014 - 16:25

Michelle:

de wind houdt zich koest op deze winterzonnige - 2de dag van het Nieuwe Jaar in Nederland,
    maar waar blijven de reacties van de andere aficionados ?
    puppet, pauper, pirate, pawn en king ....

afz.
    poet