Malediven deel 2 - Reisverslag uit Maafushi, Malediven van Emile - WaarBenJij.nu Malediven deel 2 - Reisverslag uit Maafushi, Malediven van Emile - WaarBenJij.nu

Malediven deel 2

Door: E&K

Blijf op de hoogte en volg Emile

19 Januari 2014 | Malediven, Maafushi

15 jan

Een Nederlands stel in ons guesthouse gaan vandaag duiken en Emile is gelijk enthousiast. Karlijn gaat daar snorkelen en kan op de zandbank zonnen. Emile z'n padi wordt gecheckt en hij blijkt 9 jaar geleden voor het laatst gedoken te hebben; tijd voor een instructievideo dus ;-) Wahida gaat ook mee. Zij komt uit Marokko, maar is momenteel voor 9 maanden in Libanon waar ze de inkopen doet voor de vluchtelingenkampen. Het kost haar moeite om echt te genieten, omdat de mensen daar in schrijnende situaties leven.
Het fantastische reef is goed zichtbaar tijdens de duik. Bij terugkomst op het strand zien we een stuk of 10 reef sharks die gewoon rond je voeten zwemmen. Opeens komt er een donkere wolk en barst het los; met bakken komt het uit de hemel! Alle zandstraatjes op het eiland staan grotendeels onder water, maar de temperatuur is nog steeds boven de 30 graden. En veel muggen! Gelukkig hebben we een soort tijgerbalsem uit Sri Lanka meegenomen tegen muggenbulten; wat een wondermiddel!

16 jan
Vandaag moeten we even uitrusten van alle activiteiten op het strand van ons guesthouse. We komen alleen ons bedje af om te snorkelen en de sunset te bekijken....

17 jan
Vandaag zouden we verhuizen naar Kaani beach hotel (50m verderop), maar bij aankomst blijkt dat ze ons geen kamer kunnen geven vanwege problemen met het riool. We gaan weer terug naar ons oude guesthouse en ter compensatie krijgen we een trip naar Picnic island, een lunch en diner. We wilden toch al een uitstapje maken, dus dat komt goed uit! Het weer is vandaag niet geweldig. We eten wat met Wahida en gaan eind van de middag naar het strand. Vanaf ons strandbedje zien we een groep dolfijnen vrolijk springend voorbij gaan. Emile rent met z'n snorkel de zee in om ze te kunnen spotten onder water, maar hij mist ze net.. 's Avonds gaan we naar de andere kant van het eiland waar we samen met een groepje locals en toeristen gitaar spelen bij een kampvuur op het strand onder het genot van een watertje...

18 jan

Yes, we kunnen verhuizen naar Kaani Hotel! We ploffen de tassen neer en gaan met een groepje van 6 zweden (een hele familie) naar Picnic island. Deze speedboot heeft 2 motoren van 200 PK, dus we zijn er in 10 min! Bij aankomst blijkt de manager van het eiland stomdronken te zijn (10 uur 's ochtends). Zijn vrouw, die hij zijn 'bossy wife' noemt is iets minder aardig. Hij is zo blij met ons dat hij om 10.30 uur al met een biertje komt aanzetten. Het eiland is echt een paradijsje en er zijn maar 25 mensen :-) De zweden vertellen dat ze alcohol hebben meegesmokkeld naar Malediven door middel van plastic zakjes in shampooflessen en daarnaast 7 liter wijn dat in een pak zit. Daarnaast schijnt er een zwarte markt te zijn voor alcohol op ons eiland, maar dat is volledig langs ons heengegaan.... Bij het snorkelen zien we 3 roggen en een haai. We genieten van een bbq lunch en lopen een rondje over het geweldige eiland. Jammergenoeg gaan ze hier volgend jaar een resort op bouwen... Bij terugkomst drinken we nog wat op ons zeer relaxte balkon dat uitzicht heeft op een paar terasjes en de zee. De zweden gaan vanavond een partyboot op om een paar uurtjes alcohol te kunnen drinken. Aangezien onze terugreis morgenochtend alweer vroeg begint, gaan we niet mee. Dat blijkt een goed besluit, want het begint enorm te stormen 's avonds! Een van de zweden werd al zeeziek na z'n eerste slokje bier. Het onweert en stormt de hele nacht zo heftig dat Emile denkt dat de pui eruit kan slaan.

19 jan
Om 7.30 uur pakken we de ferry en gaan naar de hoofdstad Male. We droppen onze backpacks alvast op het airport en gaan de stad in. In de haven bij de vismarkt zien we enorme tonijnen binnengebracht worden. Geen wonder dat tonijn in alle restaurants goedkoper is dan groente! We slenteren door de straatjes, maar concluderen dat Male ons niet heel veel te bieden heeft. We drinken nog wat bij een leuk teras aan een strandje waar het verboden is om in bikini te zwemmen. We zijn blij dat dit op ons eilandje wel mogelijk was! Vanuit het vliegtuig hebben we nog een goed zicht op aan aantal noordelijke atollen. Wat een paradijsjes! Eenmaal aangekomen in Colombo hebben we nog ongeveer 6 uur tijd voordat we op het airport moeten zijn. We nemen de bus naar Colombo en nemen plaats bij een restaurantje bij The old dutch hospital waar we tapas eten met een biertje erbij! Vervolgens verhuizen we naar een teras met vrijwel alleen jonge locals en waar een band bekende covers speelt. Het is een mooie afsluiting van misschien wel onze mooiste reis tot nu toe!

Bedankt allemaal voor het volgen van onze reis en jullie reacties!