Goa - Reisverslag uit Pololem, India van Emile - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Pololem, India van Emile - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Karlijn en Emile

Blijf op de hoogte en volg Emile

09 Maart 2014 | India, Pololem

4 maart

Bij aankomst op het vliegveld pakken we een taxi naar Palolem beach in het zuiden van Goa. De rit duurt ongeveer een uur en het valt op dat de omgeving zeer groen is met mooie palmbomen. We worden met onze backpacks gedropt op het strand en gaan op zoek naar een kamer. Net achter het strand vinden we een leuk huisje omringd met een mooi verzorgde tuin. Best knap hoe ze dat voor elkaar krijgen met 30+ temperatuur! We gaan lekker relaxen op het strand want de zee lonkt! Er zijn veel gezellige strandtentjes en er lopen veel hippies en ook veel lieve hondjes s' Avonds ploffen we uitgeput in ons bedje.

5 maart

We zijn niet helemaal tevreden over ons kamertje. De elektra kan de grote vraag niet aan en de waterdruk is zo laag dat douchen amper mogelijk is.... We checken uit en verhuizen naar een huisje op 30 m afstand wat net nieuw is gebouwd. Eigenlijk staan hier allemaal dezelfde hutjes (geen dure resorts) maar dit hutje schijnt pas 2,5 maand oud te zijn. We zitten zo'n 30-40 meter van het strand en kunnen de zee horen vanuit ons hutje. Weer een heerlijk stranddagje en bekijken de sunset op het puntje van Palolem beach onder het genot van een biertje en wat Goa Trance muziek. s' Avonds gaan we eerst naar een feest waar funky muziek wordt gedraaid en wanneer dat om half 11 sluit, gaan we naar een Silent disco party. Hier krijg je een hoofdtelefoon op en kun je kiezen uit 3 muziekstijlen. Op de dj stage staan ook 3 dj's te draaien. Wel apart, aangezien het zo stil is dat er een hond in het midden van de dansvloer heerlijk een dutje aan het doen is! Net als op Malediven zien we hier ook best wel wat Russen, die op het strand gelijk zijn te herkennen aan de enorme foto sessies in allerlei sexy standjes. En vanavond op het podium waar een meisje helemaal los gaat terwijl haar vriend (of pimp)op een afstandje staat te kijken. Wanneer we 's nachts om 2 uur thuis komen moeten we over een hek klimmen omdat de bewaking nergens te bekennen is... Gelukkig heeft de airco zijn werk goed gedaan en zijn er geen muggen te bekennen :-)

6 maart

Stranddagje. We hebben ontbeten bij de German Bakery in het dorpje. Overdag doen we ons best om om niet te gaan poseren in yoga houdingen op het strand (volkssport nr 1 hier, je voelt je zoooo helemaal hippie hier in Goa). We zien dat een man op het strand een hond helpt die een grote wond op zijn hoofd heeft. Ongelovelijk hoe de hond zich in de armen van de man nestelt en zich laat inspuiten met ontsmettingsmiddel! De meeste honden zijn namelijk zwerfhonden. 's Avonds eten we een sizzler (stomende plaat) met een paneer tikka madras en biryani op een rots bij een ondergaande zon. Wat een eten en wat een ontspanning. Vanavond geen feestje, lekker vroeg naar bed..

7 maart

Na het ontbijt gaan we een een rondtour doen met een bootje, omdat we graag de mooie rotsachtige kustlijn en een aantal andere strandjes willen zien. Bovendien is er kans om dolfijnen te spotten bij monkey island. Butterfly beach, Honeymoon beach en uiteindelijk komen we bij het aangrenzende Agonda; een mooi strand, maar met een stuk minder strandtentjes. Zo te zien trekt Agonda voornamelijk engelse pensionado-hippies :-). Een leuk en bovendien bloedheet tochtje, helaas zonder dolfijnen. Eenmaal terug op ons strand aangekomen ploffen we neer bij ons favoriete strandtentje (oftewel degene met het minst labiele wifi). 's Avonds eten we een heerlijk gegrild kingfishje met een flesje chenin blanc. Dit eettententje (Art resort) bevalt zo dat we meteen een plekje voor de avond erop reserveren. Er schijnt livemuziek te komen, dus overvol.

8 maart

Wat werken (wat moeilijk gaat zonder normaal internet) en Emile huurt een body board. Karlijn was erg onder de indruk van haar held in de golven en smolt helemaal weg wanneer ze haar surfdude weer bij haar terug zag komen. We dingen nog wat af op onze kamer, want de power kan kennelijk onze airco en warm water niet handelen. Ons restaurant vult zich 's avonds geheel met neohippies. Op weg naar huis steken mensen wat vliegende lantaarns af en komen we een ouder stel uit Manchester tegen om nog een biertje mee te drinken. Life is good.

9 maart

Ook aan onze rust in Palolem komt een einde. Vandaag pakken we om 10.30 de taxi naar Pananji, de hoofdstad van Goa. Een mooie mix van Portugese en Indiase invloeden. We verblijven in de Panjim Inn, niet voor niets een top pick uit de Lonely planet. We lopen door het stadje en luchen met heerlijke krab en curry, vrij duur nog voor india, want dit gerecht koste zowaar vijf hele euro's. Hiervorr staan er wel continu mannetje om je heen om het zo behaaglijk mogelijk te maken. Overal in dit stadje zie je kleurige huisjes die ingericht zijn met antieke meubels. We drinken een laatste 'Large Kingfisher with two glasses please' op de veranda van onze inn. Morgen staat de taxi voor het airport om 5.00u op de stoep. Time to check out.

Wat foto's Palolem via google:

Wat foto's Pananji via google: